Laman blog ini dimiliki dan dikendalikan sepenuhnya oleh Laila Mukhtar Management. Untuk sebarang pertanyaan mengenai kursus dan pakej dobi yang ditawarkan sila email ke info@lailamukhtarmanagement.com

Monday, March 21, 2011

ALWAYS BELIEVE IN YOURSELF...DONT EVER UNDER ESTIMATE WHAT YOU CAN DO...

Setiap peserta yang hadir kursus anjuran IRM (LMM) selalu saya berpesan kepada peserta...
.
a) Jangan mudah putus asa, setiap perniagaan yg diceburi ada naik dan ada turunnya...ianya adalah lumrah,
.
b) Jangn takut dengan pesaing....kerana pesaingan adalah sihat perniagaan,
.
c) To be a good enterpreneur you must know how and when to diversify your business,
.
d) Bak kata Bill Rancic....lebih kurang cam nila bunyik nye "Utk menjadi usahawan yang berjaya, seseorang itu perlu membuat keputusan yg tepat dan cepat kerana setiap saat adalah income kita"
.
Ramai yg call saya (minta maaf yg mana saya tak berjawab tu) dan email minta pendapat. Saya cuba utk sebaik mungkin menjawab soalan yang dihantar secepat yg mungkin.
.
Ok, what am going to talk abt nw is DO NOT GIVE UP IN WHAT YOU ARE DOING. memang skg adalah musin perniagaan dobi agak menurun, kena faham yang setiap business ada musinnya. But dnt give up and keep on doing you marketing kerana kadang-kadang kita sendiri tak tau dari mana datangnye rezeki tu. Tuhan setiasa tengok usaha yang kita lakukan.
.
Rezeki kita tak tau dari mana datangnya...selagi kita berusaha dan we love with what we are doing...things will come. I love to talk and i love to promote/marketing. Am chatting with some ppl abt education in Malaysia. Am promoting local universiti kat Malaysia to other country (mengikut kata kerajaan Malaysia Hab bagi Pendidikan Antarabangsa Serantau). And 2 of them is coming to Malaysia to persue his and her study here in Malaysia. This is my new venture yg saya rasa saya akan cuba...its fun to tell stories abt our country (dnt be surprise cz some of them tak tau Malaysia ni kat mana....hampeh btul). At 1st saya hanya berchatting sbb mereka bertanya dan saya menjawab disamping menjual. So Dont give up, dnt under estimate what you cant do without trying...salam...(pada hal akak ko sendiri tak belajar tinggi...macam mana tuh??!)