Laman blog ini dimiliki dan dikendalikan sepenuhnya oleh Laila Mukhtar Management. Untuk sebarang pertanyaan mengenai kursus dan pakej dobi yang ditawarkan sila email ke info@lailamukhtarmanagement.com

Wednesday, February 11, 2009

SEMBANG DOBI-HMMM….

Sejak menjadi consultant untuk perniagaan dobi ni macam-macam yg saya kena. Antaranya pasal budjet nak bukak kedai dobi. Dan untuk ke sekian kalinya saya nak beritahu bahawa kos projek tu adalah anggaran dan saya dah masukkan modal pusingan untuk tempoh 2 bulan.

Sorang ni tanya budget dia hanya RM12 ribu cukup ke nak buka kedai dobi. Saya tak cakap tak boleh, tapi saya tak galakkan. Pastu dia jawab kos you tinggi sebab you kat kl, I kat klang. Hmmmm…..

Yang lagi sorang ni lebih kurang la soalan dia. I jawab benda yang sama. Dia jawab…Cik Laila mana tahu, Cik Laila sendiri tak de kedai dobi. Eh…eh….Mahsuri mana kau??.. macam mana nak jawab soalan-soalan macam nie? Tolong skit.

Apa-apa pun 1 je saya nak cakap…PESAINGAN SEMAKIN BANYAK DAN PELANGGAN SEMAKIN BIJAK…RENUNG-RENUNGKAN LAH.

regards